Onderwijsschoonmaak goed voor elkaar

Het kunnen leveren van topprestaties in een schone, veilige en gezonde leeromgeving staat of valt met schoonmaakdienstverlening van de bovenste plank.

Geen gedoe, op en top maatwerk en doen wat we beloven. Dat is schoonmaak volgens Westerveld.

Topkwaliteit begint door naleving van uw eisen. Om dat te borgen hebben we die en de uitleg hierover opgenomen in onze LEVIY-app, de locatiehandboeken en de instructiewaaiers. Die 3 uitingen beschrijven verder: bijzonderheden per locatie, milieuwet- en regelgeving, plattegronden, loop- en vluchtroutes, onze filosofie, vuilafvoerpunten, productinformatie- en veiligheidsbladen, toolboxen en éénpuntslessen.

Ook u hebt toegang tot deze tools. We zorgen vervolgens voor continue schoonmaakkwaliteit met ons ondernemerschapsmodel Goed Voor Elkaar. De essentie van Goed Voor Elkaar - en hoe we de schoonmaaktijden van de schoonmaakmedewerkers aan weten te passen op de nieuwe eigentijdse invullingen schoonmaakwerkzaamheden - is dat we collega's vanaf de eerste dag voorzien van:

1. De juiste informatie Zoals afspraken contract, verwachtingen, onderwijs- en evenementenkalender, roosters, etc. We zorgen dat ze 2. de juiste middelen en materialen hebben om erop te acteren en dat we er op 3. de juiste wijze voor ze zijn.

Tevredenheid, kwaliteit en continuïteit bereiken we verder ook door optimalisatie communicatie, direct vanaf de ‘Warm welkom’-introductieweek, één week voor aanvang contract. Door aanscherpen bezettingsgraden op gevraagde schoonmaaktijden en bekrachtiging van vakmanschap.

Waarbij ervaring leert dat je het prettigst werkt als we weektaken spreiden, waardoor je op vaste werktijden aanwezig bent. Dat stimuleert betrokkenheid en verhoogt de kwaliteit en flexibiliteit. Je kunt bovendien beter rekening houden met onverhoopte verstoringen en inspelen op persoonlijke details, wensen en beperkingen (denk aan medewerkers die afhankelijk zijn van een lift).

Onze kwaliteit samengevat: Westerveld biedt dezelfde garanties als grotere concurrenten (professioneel georganiseerd, gedegen opleidingen, continuïteit, heldere rapportages) terwijl u profiteert van de kleinschaligheid van onze organisatie. Die zich vertaalt in korte lijnen en 100% aandacht voor klant én schoonmaker.

Daarbij gaan we altijd voor een kwaliteitsimpuls door a. vakmanschap, b. meten en verbeteren model PDCA-kwaliteitscirkel Deming, c. implementeren en combineren van learnings d. absolute topbereikbaarheid, en effectief e. het zichtbaar maken van wat volgens ons het mooiste (en carrièretechnisch meest interessante springplank) vak ter wereld is: schoonmaak.

Deel dit artikel: