13-6-2019

Goed voor elkaar

Vanaf vandaag mag iedereen het weten! Westerveld heeft een nieuwe campagne: Goed voor elkaar. Bij de nieuwe campagne hoort ook een nieuwe pay off: Altijd Dichtbij. Wat is de gedachte erachter en wat gaat ‘de buitenwereld’ ervan merken? We vragen het aan een van de geportretteerde collega's, Richard van Zon, commercieel directeur Westerveld.

“In de huidige markt is het voor een middelgrote generalist, zoals Westerveld, een uitdaging om onderscheidend te blijven. De ‘big ten’ voelen de druk van gespecialiseerde aanbieders en gaan zelf specialiseren, kopen specialisten op of verbreden hun dienstverlening met multiservices. Dit vergroot het ‘gat’ tussen de top tien en de rest van het peloton.”

Om (ook toekomstige) opdrachtgevers te overtuigen van onze toegevoegde waarde als middelgroot schoonmaakbedrijf in de regio, is daarom een nieuwe onderscheidende koers nodig.

“Met Goed voor elkaar gaan we opdrachtgevers de komende tijd in woord en beeld laten zien dat ze met Westerveld de schoonmaak goed voor elkaar hebben. In meerdere opzichten.

Om te beginnen zijn wij zijn dé flexibele schoonmaker voor het M(K)B in de regio. We zijn altijd goed bereikbaar, met overzichtelijk korte lijnen in communicatie, en bieden verder alles wat je aan professionaliteit van een grote speler verwacht.

Bij Westerveld zijn opdrachtgevers zo aan het goede adres voor kwalitatief hoogwaardige schoonmaakdienstverlening. Mede dankzij honderd procent opgeleide schoonmaakmedewerkers, continuïteit door laag verloop (maximaal 6% per jaar) en - het mag nog een keer gezegd worden - optimale bereikbaarheid.”

Schoonmaak waar je geen omkijken naar hebt

“Tegelijkertijd benadrukken we met de nieuwe campagne onze kernwaarden nog eens extra. We zijn ook in letterlijke zin goed voor elkaar. Als familiebedrijf zorgen we goed voor onze collega’s: ons kapitaal."

“Om ons bij opdrachtgevers van onze beste kant te laten zien, moeten wij het beste uit alle Westervelders halen. Daar hebben zij, de opdrachtgevers, en wij langer plezier van. Daarom investeren we veel tijd, geld en aandacht in het vakmanschap en de vitaliteit van onze collega’s.

Dat doen we onder meer door de schoonmakers te laten weten wat ze moeten doen en – belangrijker nog - waarom we dat met z’n allen zo doen. Verder investeren we in goed, ergonomisch gereedschap, tijdige en correcte betalingen, voldoende (ergonomische) coaching en begeleiding. En zijn we er voor collega’s door regelmatig een compliment of kleine attentie uit te delen, en door te zorgen voor een goede sfeer op de werkvloer.”

Gewoon, door goed werkgever te zijn.

“Dat we daarin slagen bewijst ons recent gehouden medewerkersbetrokkenheidsonderzoek ‘Betekenisvol Werk’ waarin de Westervelders hun tevredenheid met een 7,8 beoordelen. Het is ieder jaar het vertrekpunt om ons te blijven verbeteren. Hoe precies, dat gaan we de komende tijd weer laten zien.”

Altijd dichtbij

“Altijd dichtbij collega’s en opdrachtgevers zijn, dat is waar we tot besluit voor staan. Fysiek extra dichtbij in regio’s als Hilversum en Amsterdam, waar we de grootste concentratie opdrachtgevers hebben en waar ook de meeste collega’s wonen. En wij zijn dichtbij als dienstverlener in de zin dat je ons, langs welke weg dan ook, voor wat dan ook ook, anytime, altijd makkelijk weet te vinden.”

Deel dit artikel: