12-6-2013

Visitekaartjes voor Westervelds visitekaartjes

Vijf schoonmaakmedewerkers van Westerveld ontvingen op 26 juni hun nieuwe visitekaartjes. De medewerkers zijn onlangs geslaagd voor de Basisopleiding Schoonmaak.

Visitekaartjes schoonmakers

“Vakgeschoolde schoonmakers, professionals in het vak, die hun eigen visitekaartjes verdienen”, legt commercieel directeur Greg Klaver uit.


Visitekaartjes schoonmakers
“We vroegen ons af waarom alle binnendienstmedewerkers, districtsmanagers en rayonleiders een visitekaartje hebben, maar de schoonmakers zelf niet? Terwijl zij juist het visitekaartje bij de klant zijn. Zij zijn het die iedere dag in de praktijk laten zien waar Westerveld voor staat. Daar zijn we trots op. Met de gepersonaliseerde visitekaartjes spreken we onze waardering uit voor hun inzet om onze dienstverlening continu naar een hoger plan te tillen."

Laag verloop
De reden dat traditionele schoonmaakbedrijven de schoonmakers zelf geen visitekaartje geven, is omdat het verloop onder het personeel zo hoog is. Vaak zijn nieuwe collega’s binnen een paar maanden alweer weg. Klaver: “Bij Westerveld is dat niet aan de orde. We doen er alles aan om onze medewerkers zo lang mogelijk aan ons te binden. En met succes. Ik denk dat er maar weinig schoonmaakbedrijven zijn met zoveel jubilarissen als Westerveld.”

Meer dan één naam hoog te houden
De visitekaartjes zijn uitvloeisel van Westervelds campagne ‘We hebben meer dan één naam hoog te houden’. Klaver: “In de verzadigde markt waarin we opereren is de noodzaak je te onderscheiden van de concurrentie groot. We zijn natuurlijk altijd al overtuigd van onze kwaliteiten. Alleen waren we er niet zo goed in om ze aan de grote klok te hangen. Met de campagne, die uitgaat van de waarden van de Code Verantwoordelijk Marktgedrag, brengen we daar nu verandering in.”

“Met de slogan vertellen we dat we niet alleen onze eigen naam, maar vooral ook die van de schoonmaker én de klant hoog te houden hebben. Op beiden zijn we even trots. Het is dankzij onze schoonmaakmedewerkers dat onze opdrachtgevers de schoonmaak met een gerust hart aan Westerveld overlaten.”

Bewijs
Met het visitekaartje hebben schoonmaakmedewerkers het bewijs in handen dat ze een professionele schoonmaker zijn. Klaver: “Dat praat een stuk makkelijker. Bij hun huidige opdrachtgevers, in de vrienden- en kennissenkring en bij klanten waar ze zouden willen dat Westerveld ook schoonmaakt.”