Met schoonmaak die ‘gewoon’ goed is als een logisch gevolg.

Cees Westerveld. Jan Kleine. De familie Goedmakers. Het is een greep uit de namen die Westerveld hebben gevormd tot wat het vandaag is. Een greep waarmee ik anderen tekort doe, want als er één rode draad is in zeventig jaar Westerveld, dan is het wel teamwerk.

Wie nieuwsgierig is naar hoe teamwerk er in de praktijk uitziet, zou eigenlijk eens moeten kijken bij een opstart. Als we voor een nieuwe opdrachtgever aan de slag gaan, staan we er echt met z’n allen. Als één man. Of, beter gezegd, als één Westervelder.

Alles uit de kast
Die betrokkenheid, richting collega’s en opdrachtgevers, is waarmee we het onderscheid weten te maken. We halen alles uit de kast om de naam van die ander hoog houden. Voortdurend op zoek naar wat ook morgen weer het beste bij een specifieke situatie past.


Algemeen directeur Rick Dillema feliciteert mevrouw Hadimoeljono, eigenaresse van apotheek Rensing, Westervelds oudste klant.

Het op die manier met elkaar omgaan, als teamgenoten, ook bij de klant, is wat mij betreft de komende jaren ook de sleutel tot succes. Met schoonmaak die ‘gewoon’ goed is als een logisch gevolg. Geleverd door vakmensen die van dienstverlening en aanpakken houden.

En over vakmensen gesproken. Neem rayonleider Hammamedi Bentohami die volgend jaar zijn 40-ste jaar als Westervelder viert. Die er nu al tegen opziet dat ie over drie jaar met pensioen zou gaan. Waar ik me wel iets bij kan voorstellen. Want, het mag weleens gezegd worden, Westerveld is echt een fantastisch bedrijf.

Het voelt een beetje als een borstklopperij. Maar laten we eens in de zeventig jaar even stilstaan bij dat het eigenlijk best bijzonder is wat we doen? We zijn een bedrijf dat aandacht en kwaliteit de gewoonste zaak van de wereld vindt. We vinden het vanzelfsprekend. In alle bescheidenheid is dat alleen al een compliment waard.

We hebben meer dan één naam hoog te houden
In een branche waar nog weleens wat kritische noten te horen zijn, sta ik gelukkig niet alleen in het brengen van een positieve boodschap. De afgelopen twee jaar hebben tal van opdrachtgevers meegedaan aan onze ‘meer dan één naam hoog te houden’-campagne, zoals onze oudste klant apotheek Rensing. Dat ze daartoe bereid zijn, en wat dat aan mooie verhalen oplevert, ook dát zegt wel iets.

Ik ben dan ook oprecht trots op Westerveld. Op hoe we partneren met klanten. Op de chemie met leveranciers en andere bedrijven. Op hoe we innoveren, zoals met de Westerveld-app, en dat altijd zónder de basis, schoonmaak, uit het oog te verliezen.

Missie
Het meest trots, tot besluit, en dan berg ik de loftrompet weer op tot een volgende jubileum, ben ik op het enthousiasme van alle collega’s die Westerveld gemaakt hebben tot wat het vandaag is. Dankzij die collega’s hebben we het zover weten te schoppen. Als ik één missie heb, dan is het om ervoor te zorgen dat het bedrijf er in de toekomst net zo vol overgave voor hen is, als zij voor Westerveld.
Op naar de komende zeventig jaar!

Rick Dillema
Algemeen Directeur

Deel dit artikel: